Even buiten swingen

Veel studenten en medewerkers zaten al op de groene zitobjecten die samen het kunstwerk ‘De Synaps’ vormen, toen ze werden opgeschrikt door het geluid van trommels. Er werden ballonnen uitgedeeld en een ceremoniebegeleidster riep alle aanwezigen op te gaan staan. Dat gebeurde aanvankelijk aarzelend. Veel mensen werden overvallen door de opening van het buitenplein van de nieuwbouw in Breda.

‘Kom nu allemaal een stapje dichterbij en voel de verbondenheid met elkaar’, sprak zij daarop. De ballonnen met spliterwten en rijst erin werden op verzoek opgeblazen en gebruikt als muziekinstrument ter ondersteuning van de percussiegroep. Studenten en medewerkers vormden een keten en dansten gezamenlijk de samba.

Geen opening zonder vuurwerk moet de organisatie gedacht hebben. ‘Gebruik nu de paperclip en na tien tellen prikken we allemaal de ballonnen door.’ Knallend werd de buitenplaza officieel geopend, waarna er voor iedereen nog een drankje en een ijsje klaarstond. [AR]