Gastvrij Iran

De studenten hebben de gastvrijheid van Iran in beeld proberen te brengen. Student Mathieu Keuter bijvoorbeeld heeft een voetbal gebruikt om contact te maken met de inwoners van Teheran. In next.one staan verschillende pasfoto’s die hij gemaakt heeft, van de mensen die hij via zijn bal leerde kennen.

‘Ik was verbaasd over haar kamer en eigenlijk ook weer niet’, schrijft student Trynstje Nauta bij haar foto’s van een zevenjarig Iraans meisje met naast haar een megabarbie.

Suzanne Valkenburg heeft in Iran Nahid opgezocht. Zij is de nicht van Iraanse buren van Valkenburg. ‘De ontmoeting was spannend’, schrijft de student. ‘Het meest bijzonder was het moment dat Nahid haar gebed ging doen. Ik mocht stilletjes toekijken vanuit de keuken.’

Next.one verschijnt vandaag gratis bij nrc.next, maar is ook los te koop. [AR]