Interactieve installaties uitproberen

De studenten hebben zo’n achttien installaties vervaardigd, waarop ze zijn beoordeeld. Alle werktuigen worden komende vrijdag tentoongesteld onder de naam: ‘Interactie van de toekomst’. De expositie volgt op de opdracht van het afgelopen kwartaal om een interactieve toepassing te maken. Zo heeft een groepje een racebaan gemaakt, waarop de auto’s door hard te gillen gaan rijden. ‘De ene installatie is voor volwassenen, de andere entertainment voor kinderen’, vertelt CMD-docent Ria van Ooijen.

Belangrijk in de opdracht was dat de studenten nieuwe vormen van intuïtieve interactie toepassen. ‘De systemen reageren door middel van sensoren op de gebruiker. Door bijvoorbeeld beweging, geluid of warmte worden ze in gang gezet’, legt Van Ooijen uit. ‘De beleving voor de gebruiker is het belangrijkst.’

De expositie vindt plaats van 13.00 uur tot 20.00 uur op de eerste verdieping van Lovensdijkstraat 63. [EvG]