Nieuwe winkelconcepten van studenten

De ondernemers in spé maakten er fraaie presentaties van. Neem nou de geestelijke ouders van ‘Beer’, een nieuwe Bossche babyspeciaalzaak als het aan hen ligt. De knuffelbeer is het herkenbare uithangbord van de zaak en door de collages aan de muren hing zelfs al in het lokaal de juiste sfeer die de winkel moet oproepen bij jonge ouders. ‘Een belevingsvolle, rustgevende omgeving’, volgens Charlotte van Rosmalen, één van de bedenkers.

Van Rosmalen droomt erbij weg. Aan de hand van de bouwtekeningen van het pand, licht ze de plannen toe. ‘Er komt bij de open haard een hoek met knuffels. Er is ook een hoek met kleding en verzorgingsproducten. Op de muren komt per seizoen fotobehang en het plafond wordt een sterrenhemel van lampjes voor de sfeer.’ Op een stukje grindpad in de winkel kunnen de klanten buggy’s uitproberen.

Met een persoonlijke benadering willen de studenten de concurrentie de loef afsteken. ‘Klanten moeten zich er thuis voelen door de zachte stoffen en het gebruik van natuurlijke materialen’, vertelt Van Rosmalen. Lef moet je hebben, dus het enorme pand van Jos van Rosmalen, een winkekl in huishoudelijke artikelen in de Bossche Fonteinstraat, is de beoogde locatie voor ‘Beer’. De winkel moet een hoogopgeleide doelgroep trekken met merkkleding voor de kleine.

Babyspeciaalzaak ‘Moeders Mooiste’ in de Vughterstraat fungeerde als referentiebedrijf voor de zes studenten. De eigenaren ervan waren bij de presentatie aanwezig, kregen een aardigheidje en toonden zich onder de indruk. De champagne was op zijn plek bij de geslaagde presentatie. Ook de andere nieuwe winkels met onder andere een juwelier en een opticien maakten hun kansen in het Bossche centrum geloofwaardig. [EvG]