Pas op de plaats maken

Puntstagiaire Karlijn van Gageldonk onderging, samen met Avansmedewerkers, een meditatiecursus. ‘Ik ben relaxed, een prettige maar rare ervaring’, schrijft zij daar over.

‘Vervelende eikels die altijd onder etenstijd bellen om een hypotheek aan te smeren.’ Albert-Jan Smallegang, oud-student Personeel & Arbeid in Breda weet maar al te goed hoe hij en zijn collega’s bekend staan. Smallegang is vestigingsdirecteur van een callcenter in Breda. In Punt legt hij uit hoe zijn werknemers, allemaal hbo-studenten, anders te werk gaan.

In Punt 12 staat ook een uitgebreid interview met Ronald Plasterk, minister van Onderwijs over intake-gesprekken en maatwerk. Rokende Avansstudenten zullen op 1 juli niet gaan stoppen naar aanleiding van het rookverbod in de horeca zo blijkt uit de rondvraag en gamen is serious business getuige het achtergrondverhaal over de games die studenten Communication & Multimedia Design in Breda maken.

Punt 12 ligt vanaf vandaag in de bakken. [AR]