Studenten verdedigen afstudeeronderzoek in Tweede Kamer

De Bestuurskundestudenten studeren af bij het ministerie van Binnenlandse Zaken in Den Haag. Hun onderzoek gaat over de vraag waar en hoe jongeren leren over democratie. Dat is volgens de studenten op twee plekken: via de media en op school.

Belangrijk punt in het onderzoek is de werking van politieke partijen. Veel partijen vinden het vanzelfsprekend dat jongeren in het onderwijs leren over hoe de democratie werkt, maar ze zouden daarvoor volgens de studenten ook andere plekken moeten kiezen, zoals via de media of thuis.

De verdediging gebeurt woensdag 2 juli om 11.00 uur in de Willem Dreeszaal in het bijzijn van Tweede Kamerleden Johan Remkes (VVD), voormalig minister van Binnenlandse Zaken en Attje Kuiken (PvdA). [SW]