Studeren met je mobiel

De ‘e-books’ waren tot voor kort alleen te raadplegen vanaf het scherm van pc of notebook omdat het pdf-formaat waarin ze werden opgeroepen niet geschikt is voor kleine schermpjes. Omgezet in html/xml zijn ze nu ook te lezen op mobiele telefoons met internet.

Er zijn honderddertig studieboeken beschikbaar, hoofdzakelijk uit de juridische, fiscale en financiële hoek. Die worden gaandeweg aangevuld met studiemateriaal uit andere richtingen, zoals management en bestuur.

Volgens de uitgeverij zijn ebooks dertig procent goedkoper dan papieren boeken. Studenten betalen in principe alleen voor het recht om ze te lezen; de boeken kunnen niet worden gedownload. Tegen betaling van vijftien procent extra mogen studenten maximaal twee prints maken. [GR/HOP]