Technische Informatica naar ATM

De overgang van TI naar ATM is een aanbeveling van de Holland Consulting Group. Die onderzocht begin dit jaar de beste plek voor de opleidingen van de Academie voor ICT & Media (AIM) binnen Avans. Medewerkers van TI zagen de overgang niet direct zitten, waarop er afgelopen maand een nieuw onderzoek kwam naar de positie van TI. Daaruit blijkt dat een overgang naar ATM toch echt de beste optie is.

De Raad van Bestuur heeft dat besluit nu ook genomen. Een belangrijke reden is de toenemende integratie tussen techniek en IT. Het docententeam van TI heeft inmiddels laten weten positief te staan tegenover de overgang naar ATM. Alle medewerkers van TI verhuizen mee naar die academie.

Nu is definitief duidelijk hoe de huidige AIM uiteen valt. Dat proces werd eind vorig jaar ingezet, toen bleek dat die academie kampte met forse tekorten. Per 1 augustus verhuist TI naar ATM. De opleiding Communication & Multimedia Design (CMD) komt komend schooljaar in een nieuw op te zetten academie. De opleidingen Informatica en Bedrijfskundige Informatica vormen samen een nieuwe ICT-academie.

Alle werknemers worden verdeeld onder de nieuwe onderdelen. De nieuwe ICT-academie krijgt een plaats in het gebouw aan de Hogeschoollaan in Breda. CMD blijft in de Lovensdijkstraat. Beide nieuwe academies krijgen een directeur en een adjunct-directeur, waarvan de werving op dit moment bezig is. [EvG]