Wat willen verstandelijk gehandicapten?

Wat willen verstandelijk gehandicapten? Wat willen de verzorgers? Wat is er eigenlijk mogelijk binnen het gebouw? Wat zijn snelle oplossingen voor de problemen en hoeveel gaat dat kosten? Dat zijn grotendeels de vragen waarop studenten van de Academie voor Technologie en Management op 25 juni een antwoord geven.

De studenten hebben vooral gekeken naar domotica: alle apparaten en infrastructuren in en rond woningen die elektronische informatie gebruiken voor het meten, programmeren en sturen van functies ten behoeve van bewoners en dienstverleners.

‘Amarant gaat op een van hun locaties nieuwbouw plegen. Ik weet dat ze het onderzoek van de studenten daar in ieder geval in meenemen’, zegt Bart Kapteijns, docent Human Care Technology. Hij weet niet of Amarant de aanbevelingen van de studenten overneemt en bestaande woningen gaat aanpassen.

De presentatie van de studenten begint om 14.45 uur in de collegezaal in Tilburg. Geïnteresseerden kunnen zich voor 18 juni per e-mail aanmelden bij ccm.debeer@avans.nl. [AR]