Avans vindt extra ruimte bij Essent en in noodlokalen

De uitbreiding van het te krap geworden gebouw van Avans in Den Bosch is pas in 2011 klaar. Om de komende drie jaar te overbruggen, worden er containers in de tuin geplaatst. De uitbreiding met deze noodlokalen neemt echter een lastige parkeernorm met zich mee, waarin voorzien moet worden. ‘Over de invulling van de parkeernorm wordt nu nagedacht’, vertelt Peter de Groot van de Diensteenheid ICT & Facilitaire Dienst, die over de uitvoering van de plannen gaat.

Het eerste blok kunnen de studenten terecht in het oude gedeelte van het gebouw van Essent aan de Koningsweg dat Avans voor die periode huurt. ‘Het is een aanvulling op ons eigen gebouw met een tijdelijk karakter’, vertelt De Groot. Er zijn geen specifieke academies die erheen moeten. ‘Dat gaat in overleg met de roostermakers. Waar het nodig is, gaan studenten erheen. We moeten ook rekening houden met de overlast voor Essent.’ Het parkeren van auto’s en fietsen kan bij Essent.

Voor de veertien noodlokalen die in de tuin van Avans komen te staan, is er nog wat werk te verzetten. ‘De bult in de tuin moet worden afgegraven en een stukje verlegd’, vertelt De Groot. ‘Het worden alleen theorielokalen, die per lokaal plaats bieden aan dertig studenten.’ De containers zijn voorzien van toiletten. Of er ook draadloos internet mogelijk is, wordt nu uitgezocht. [EvG]