Minionderneming maakt doorstart

Zeven tweedejaarsstudenten Management, Economie en Recht (MER) waren op zoek naar een goed product voor hun Student Company. Niels van de Ven kwam uiteindelijk met het idee. ‘Mijn ouders hebben een kledingzaak en zo merkte ik dat kleding vaak van de hangers valt’, vertelt Van de Ven. Na een brainstormsessie volgde de GripStrip; een sticker met een antislib toplaag die aan beide kanten van de hanger kan worden geplakt. ‘Kleding met bijvoorbeeld een wijde hals blijft dan goed op de hangers hangen.’

De studenten verkochten honderd aandelen van vijftien euro per stuk om een startkapitaal te hebben. De GripStrip lijkt de ideale uitvinding voor winkels met alleen plastic hangers. ‘Houten hangers hebben vaak een speciaal systeem en hebben een dergelijke sticker niet nodig’, legt Joeri van Helden uit.

De reacties op het product zijn zo positief dat de studenten hebben besloten om volgend jaar een doorstart te maken. Dan zijn ze geen Student Company meer, maar een vennootschap onder firma (VOF). ‘Er zijn nog genoeg afzetmarkten’, legt Joeri van Helden uit. ‘We willen  andere kledingzaken benaderen en proberen om de Easy Grip te verkopen in winkels zoals Xenos of Blokker. Ook willen we kijken of er mogelijkheden zijn om het product bij de kassa van kledingzaken te verkopen aan particulieren.”

Eerst gaat het vijftal vakantie vieren. In september wordt officieel de doorstart gemaakt. Meer informatie over de GripStrip kun je vinden op www.easy-grip.nl.[MK]