Nog een dag stemmen…

Weijkamp is in de race voor de titel bij de vrouwen en Leon Hoevenaars, student Verpleegkunde in Breda, maakt nog volop kans om de titel bij de mannen weg te kapen. Tot donderdag 18.00 uur kunnen ze stemmen verzamelen op www.studentoftheyear.nl. De tussenstand ging gisteren al op zwart. ‘De laatste avond stond ik bovenaan’, weet Weijkamp. Ze houdt haar kansen goed in de gaten. Via Hyves probeert ze nog actief campagne te voeren om haar twee concurrenten te verslaan.

In 2006 deed de student Sociale Studies ook al een gooi naar de titel. Ze strandde in de kwartfinales, maar het weerhield haar er niet van om nog eens mee te doen. ‘Het leek me leuk om het nog eens te proberen. En om allemaal leuke dingen te doen met z’n allen’, lacht Weijkamp. Dat laatste is al gelukt, vorige week moest ze voor de radioshow van Giel Beelen een reportage maken van een festival in Amsterdam. ‘We kregen allemaal een beeldtelefoon mee en moesten improviseren.’ Ze verdiende vijfhonderd extra stemmen met haar presentatiekunsten.

Afgelopen week was er een fotoshoot op het strand van Zandvoort. Een paar foto’s daarvan staan op de profielen van de deelnemers. ‘Het was heel leuk met visagie en alles erop en eraan’, vertelt Weijkamp. Donderdag komt de uitslag wie de beste column heeft geschreven. Die is wellicht doorslaggevend, want met die vijfhonderd extra stemmen wordt mogelijk pas duidelijk wie zich een jaar lang Student of the Year mag noemen. De winnaars krijgen onder andere een reis naar Turkije. [EvG]