Terug naar overzicht

Actie voor naamgeving CMD

 

Maar liefst tien mogelijkheden voor de nieuwe academienaam stonden er op de posters aangegeven. Enkele studenten waren zelfs zo vrij om daar met pen nog wat eigen suggesties aan toe te voegen. De bezoekers, veelal studenten en docenten, werd gevraagd hun drie favoriete namen aan te vinken. Namen als Academie voor Nieuwe Media of Academie voor Mens en Media werden genoemd, maar vooral Engelse ideeën als Academy for Interactive Media & Communication stonden op de posters. 

Wat er uit de steekproef is gekomen, is nog niet bekend. Adjunct-directeur Jan Peeters van de nieuwe, nog naamloze, academie verwacht wel spoedig uitsluitsel. ‘De posters waren een actie van onszelf, vanuit de opleiding. We wilden inventariseren wat mensen een goede naam vinden. Ook al is dat niet zo betrouwbaar omdat iemand makkelijk veel vinkjes achter één naam kan zetten.’  

De academienaam wordt naar verwachting deze week bekend als de Raad van Bestuur de knoop doorhakt. ‘Deze actie was een onderdeel van het proces rond de naamgeving van de academie, niet alleen deze uitkomst geldt. Binnenkort, als de naam bekend is, kan ik daarover inhoudelijk uitleg geven’, aldus Peeters. [EvG]

Meer lezen?