Het nieuwe studiejaar kan beginnen

In Punt 01 onder andere een overzicht van de goedkoopste en lekkerste eetcafés in de drie Avanssteden. Zo eet je bij Den Boerenstamppot in Breda al voor 7,60 euro een driegangen menu en kun je in Den Bosch bij Roels veel en lekker eten vanaf 10,50 euro.

‘Je moest zeven dagen in de week werken, twaalf uur per dag’, vertelt Pim Braspenning, vierdejaars Civiele Techniek in Den Bosch over zijn stage in Angola. Veel studenten gaan tijdens hun studie op stage in het buitenland. In de nieuwe Punt vertellen drie studenten over hun buitenlandse stage. Ook worden er een aantal tips gegeven voor studenten die graag een dergelijke stage willen gaan doen.

Ben jij een doener of erg besluiteloos? Om je studie te laten slagen, is het wel zo handig als je weet wat voor iemand je bent. Daarom in Punt 01 een persoonlijkheidstest.

De highlights van de drie Avanssteden worden ook dit jaar weer belicht. Van hippe kledingwinkels tot rustige stadsparken. Bovendien is in de krant te vinden waar Avansstudenten het liefst verblijven als ze op school zijn.

De meeste studenten zijn niet zenuwachtig voor de eerste schooldag zo blijkt uit een rondgang onder Avansstudenten. ‘Iedereen zit toch in hetzelfde schuitje’, zegt Sylvia Ploegaert, tweedejaars Sociale Studies in Breda.

Punt 01 ligt dit weekend in de brievenbus bij alle eerstejaars van Avans. De krant ligt vanaf vandaag ook in de uitdeelbakken op school. De redactie van Punt begint maandag 25 augustus weer met het plaatsen van nieuws op deze website. [AR]