Intro Totus kan beginnen

Ruim driehonderd eerstejaars verzamelen morgenvroeg bij de soos van Totus, achter de parkeerplaats van Avans aan de Cobbenhagenlaan 13. ‘Alle eerstejaars die hier gaan studeren doen in principe mee’, zegt vierdejaarsstudent John Bouter die de laatste lampen boven het biljart hangt.

Normaliter duurt de intro van Totus drie dagen, vanwege problemen met de planning is daar in 2008 één dag van over. ‘Daar maken we dan gelijk een volle dag van’, vertelt Bouter. De studenten beginnen met het uitvoeren van een reeks vreemde opdrachten in de stijl van Crazy 88 het spraakmakende televisieprogramma van BNN waarin deelnemers onder andere een flitspaal omver reden.

‘Op de sportvelden van de Universiteit van Tilburg hebben we verschillende opblaasdingen staan voor een sport- en spelmiddag. Tegen de avond verzamelt iedereen weer bij de soos voor een barbecue met muziek’, zegt de student.

De intro is niet bedoeld om meteen ‘zieltjes’ te winnen voor de studentenvereniging. ‘Daar gaat het ons niet om, maar we willen wel alle eerstejaars kennis laten maken met Totus.’ Vandaag maken de eerstejaars al kennis met de hogeschool zelf door middel van een speurtocht door het gebouw. [AR]