Kantineprijzen omhoog

De prijsverhoging van 4,25 procent bij de catering is conform de Consumenten Prijs Index. Deze verhoging komt overeen met contractuele afspraken die gemaakt zijn tussen de cateraar Sodexo en Avans Hogeschool. Zelfs de prijs van het belangrijkste drankje tijdens de studie, de koffie, is met vijf cent omhoog gegaan.

In de prijzen zijn de hogere grondstofkosten en verpakkingstax doorberekend. Assistent manager Wilma van Ierland zegt dat niet alle prijzen omhoog zijn gegaan. ‘De prijzen van de normale frisdranken zoals Cola en Fanta zijn niet omhoog gegaan.'

Vanaf aanstaande maandag wordt de catering uitgebreid met een speciale vershoek. Hier worden dagelijks salades en sappen vers bereid.

Op de piekmomenten is het soms zo druk dat studenten en medewerkers lang moeten wachten. Avans gaat samen met Sodexo bekijken hoe de lange rijen bij de kassa’s verkort kunnen worden. [MK]