Succesjes in de polder

De Hogeschool van Amsterdam is al lange tijd actief in de polder, met een pabo en een opleiding ‘Ondernemen, innovatie en techniek’. Daar wordt nu een opleiding Small Business & Retail Management aan toegevoegd, met een instroom van zestig studenten.  'Een goede startpositie op deze markt', laat de instelling via een persverklaring weten. Dit voorjaar stond de teller nog op tien aanmeldingen.

Windesheim wilde het dit jaar aanvankelijk met zeven opleidingen proberen in Lelystad, maar de bleek te ambitieus. Een voltijdopleiding Commerciële Economie bleek wel haalbaar, net als een duale en een deeltijdopleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening en een duale opleiding Retailmanagement. Voor andere opleidingen – waaronder Management, Economie & Recht en Verpleegkunde – bleek de animo te klein.

Overigens heeft Windesheim geen plannen voor een megalocatie in Flevoland: doelstelling van de hogeschool is om over een jaar of zes een dependance met zes- tot achthonderd studenten te hebben. [TdO/HOP]