Docent beschrijft nieuw marketingmodel

In het studieboek wordt uitleg gegeven over een nieuwe vorm van marketing waarbij de focus ligt op de functie die door de consument gewenst wordt. Het boek is geschreven naar aanleiding van de scriptie van Dik Pijl over een nieuw marketingmodel. ‘Het model is gebaseerd op bestaande theorieën die weer een nieuw model vormen’, vertelt Baccarne.

‘Het gaat erom dat je als consument niet misleid wordt door allerlei extra’s, maar dat je koopt waar je behoefte aan hebt’, legt Baccarne uit. ‘Een man van tachtig die een nieuwe telefoon zoekt om te bellen heeft geen dure iPhone nodig.’

Dik Pijl studeerde een aantal jaar geleden af bij ADT en is nu werkzaam als manager van Mediamarkt en Saturn in België. ‘Zijn scriptie was de aanleiding, die hebben we herschreven en het model is verfijnd’,zegt Baccarne.

Het boek is niet direct bedoeld voor studenten van Avans. ‘Ze kunnen het wel lezen, maar het niveau is vrij hoog en het onderwerp heel specifiek. Het boek is eerder interessant voor masterstudenten of mensen uit het werkveld’, meent Baccarne.

Studenten en medewerkers die geïnteresseerd zijn in het boek en vragen hebben, kunnen contact opnemen met Jan Baccarne via jhjfx.baccarne@avans.nl. [MK]