Festivals en agenda’s

Breda Barst, de twee Hbo-Introfestivals in Breda en Den Bosch, Earth Dance en B-There in Den Bosch en ZXZW in Tilburg. Er is genoeg te doen om er een feest van te maken de komende weken. Wie alleen een drankje op een terras genoeg vindt, moet naar Breda. Dat is de goedkoopste stad om een rondje op het terras te geven, zo is te lezen in Punt02.

De spectaculaire start van het schooljaar voor Bossche studenten van de minor Offshore en Engineering wordt ook in beeld gebracht. Zij leerden in de Rotterdamse haven hoe je een helikoptercrash moet overleven. Verder een portret van oud-student Marcel van den Bergh, die fotograaf is voor de Volkskrant. Hij blijft liever thuis in Nederland de absurditeit fotograferen dan in het buitenland.

Avansstudent Junior Hanegraaf had afgelopen zomer het leukste bijbaantje: hij was chauffeur voor Jack van Gelder, Mart Smeets en topsporters tijdens de Olympische Spelen in China. Hij vertelt daarover in de nieuwe krant. ‘Inge de Bruijn heb ik ook veel rondgereden. Zij is aardig, open en totaal niet arrogant.’

In de krant stelt de nieuwe studentenpastor in Den Bosch zich voor en vertellen studenten Civiele Techniek over hun dijkdoorbraak. Melancholie is er ook: studenten vertellen over hoe hun oude agenda’s eruit zagen.

Punt02 ligt vanaf vandaag in de bakken. [EvG]