Geen smartboard, geen les

‘Er zijn de afgelopen weken al zes lessen gewoon uitgevallen, omdat er geen smartboard of beamer aanwezig was. Tot dusver zijn er ook geen plannen om die lessen in te halen’, vertelt een licht geïrriteerde Mayke Kikstra, studentlid van de academieraad van de Academie voor Gezondheidszorg (AGZ). Bovendien zijn er vaak te weinig stoelen en tafels in de lokalen voor iedere student.

Kikstra vroeg zich gisteren tijdens de vergadering van de raad af of docenten dit soort situaties van tevoren niet aan zien komen en zodoende maatregelen kunnen treffen. Ab Bobbink, voorzitter van de academieraad van de AGZ en tevens docent, legt uit dat docenten vaak net zo onaangenaam verrast zijn. Het is volgens hem niet altijd mogelijk om de les nog lastminute aan te passen of om vlug een beamer te regelen.

Bobbink geeft aan dat er een tekort aan smartboards en beamers is en hij heeft deze problematiek dan ook doorgespeeld naar de Avans Hogeschool Medezeggenschaps Raad. [JM]