Kunststudent wint scriptieprijs De Journalist

De oud-student Grafische Vormgeving heeft voor haar scriptie vijf kranten bekeken die recentelijk een restyling hebben ondergaan. Daarnaast sprak ze met met ontwerpers, onderzoekers en redacteurs die druk bezig zijn de traditionele krant handzamer,‘scanbaarder’ en vooral moderner te maken.

De jury was zeer te spreken over de scriptie. ‘Goed onderwerp, goed uitgevoerd, zorgvuldig: ze heeft iedereen gesproken die er toe doet. Ziet er mooi uit, in stijl, liefdevol’, staat in het juryrapport.

Röling moet haar eerste plaats wel delen met Juditte Aaneenbrug die net afgestudeerd is aan de Christelijke Hogeschool Ede. Haar scriptie ging over het succes van nrc.next.

Aan de prijs is een bedrag van 500 euro verbonden en publicatie van de scriptie in De Journalist, het vakblad voor journalisten. [AR]