Kunststudenten actief in Bossche binnenstad

Het evenement staat bol van fashion, dans, theater en beeld. Alles draait om het in beeld brengen van de belevingswereld van jongeren. Studenten en afgestudeerden van de Akademie voor Kunst en Vormgeving | St. Joost werken in het Centrum Beeldende Kunst (CBK) ’s-Hertogenbosch aan nieuwe kunstwerken. Onder andere de Avansstudenten Vera van der Velden, Veerle Lavoir, Irina Babiouk, Roos Terra, Marjolein van Cuijk en Anne Baan Hofman werken mee aan het project.

Hun werk krijgt na deze week een plek in het Bossche straatbeeld. ‘We maken iets dat te maken heeft met de stad Den Bosch. Iedere kunstenaar verzint een concept en is dat aan het uitwerken’, zegt Irina Babiouk. Zo is een collega van haar bezig met poppen die op parkeermeters zitten. ‘Iedereen mag binnenlopen bij het CBK om te kijken hoe we aan het werk zijn.’ Vanaf zaterdag worden de werken in de stad neergezet en geëxposeerd. [EvG]