Tilburg wel gezellig

Uit onderzoek van de gemeente blijkt dat veel potentiële studenten het imago van Tilburg nog steeds associëren met dat van een industriestad.

‘Scholieren die wat verder weg van Tilburg wonen, oriënteren zich voor hun studiekeuze in de eerste plaats op andere steden zoals Utrecht, Nijmegen en Maastricht. Die hebben van oudsher een naam als gezellige studentensteden’, zegt Pieter Siebers in het Brabants Dagblad. Siebers is als voorlichter van de Universiteit van Tilburg enkele dagen per week bij de gemeente gedetacheerd als projectleider Hoger Onderwijs.

Gemeente, universiteit, Avans en Fontys, werken ook samen om de voorzieningen in de stad voor studenten te verbeteren. Zo is er al geïnvesteerd in studentenhuisvesting. Studentenverenigingen zijn verhuisd naar de binnenstad en evenementen voor studenten krijgen extra ondersteuning. Op het gebied van uitgaan is het aanbod vergroot, bijvoorbeeld met de komst van twee megabioscopen.

In januari start de stad met een nieuwe campagne op internet gericht op scholieren. De boodschap dat het in Tilburg wel goed toeven is, wordt hierin uitgedragen door studenten. Zij spelen de hoofdrol in de gehele campagne door middel van eigen bijdragen op de website www.tilburg.nl. [AR]