Tuinieren bij de Hemelboom

In het perkje rondom de Hemelboom op de buitenplaza naast de serre bloeit het kleurrijk en staat zelfs een tomatenplant. Het moet gezegd worden dat zolang de boom nog niet de lucht in groeit het plein door deze nieuwe plantjes door wordt opgefleurd.

Guerilla gardeners zijn tuinmannen en vrouwen die vooral ’s nachts op pad gaan. Met schop, hark, zaad en bloembollen in de aanslag proberen ze de omgeving wat natuurlijker te maken. Je mag natuurlijk niet overal zomaar plantjes neerzetten, maar de guerilla gardeners willen een tegengeluid laten horen en grijze plekken groen maken.

De tuinman van Avans hoeft zich geen zorgen te maken dat de hogeschool te weinig groen heeft. In december moet het Engelse landschapspark klaar zijn dat naast de hogeschool wordt aangelegd. [MK]