Verkeersborden massaal ingeleverd

De Groningse politie geeft studenten de hele maand september de tijd om zonder strafrechtelijke consequenties en anoniem hun verkeersborden en andere illegale spullen inleveren. De politie is met deze vriendelijke actie begonnen om de diefstal en heling van verkeersborden en andere spullen een halt toe te roepen. De borden worden als versiering van studentenkamers gebruikt. Er zijn ook al zestien winkelwagentjes ingeleverd.

De diefstal van de borden levert soms verkeersgevaarlijke situaties op. Bovendien zorgt de verdwijning van de verkeersborden voor een behoorlijke schadepost voor de gemeente. Na 1 oktober zal de politie gerichte controles uitvoeren naar de aanwezigheid van borden in studentenpanden. Die worden dan in beslag genomen en de eigenaar krijgt een bekeuring. [EvG]