All American Election Night in Breda

Amerikaanse Verkiezingsnacht in Breda De nacht draait helemaal om de historische gebeurtenis waarbij de strijd voor het eerst zal gaan tussen een blanke en een gekleurde presidentskandidaat. Behalve het live volgen van de verkiezingen wordt de nacht gevuld met lezingen, discussies, muziek en entertainment.

De lezingen en discussies gaan over ‘de rol van de VS in de wereld’. Thema’s die aan bod komen zijn: politiek, economie, oorlog, cultuur, emancipatie & discriminatie, campagnes & media en religie & geloof.

Lans Bovenberg, hoogleraar Economie aan de Universiteit van Tilburg zal de huidige financiële crisis belichten met als belangrijkste vraag: Kan de Verenigde Staten aangeklaagd worden als hoofdschuldige? Naast diverse wetenschappers zijn professionals in Amerikaanse Campagnevoering en het Amerikaans electoraat vertegenwoordigd.

Op verschillende momenten in de nacht is er een live-verbinding met Chicago, waar Amerika-deskundige Willem Post de toeschouwers op de hoogte brengt van de verkiezingsontwikkelingen.

Naast volop voer voor de hersenen zijn er ook American Food en Beverages te verkrijgen in de Nasburger Corner.

Wie de All American Election Night wil bijwonen, kan zich aanmelden via de button op www.bndestem.nl. De toegang is gratis. [MK]

In Punt 4 kun je meer lezen over de meningen van Avansstudenten over Amerika. Punt 4 ligt vanaf donderdag 6 november in de bakken.