Avans op Hyves

Online gelden er bepaalde gedragsregels, maar ook bij Avans kan niet iedereen doen en laten wat hij wil. Docentes in korte rokjes met ‘jij’ aanspreken of je afval rond laten slingeren in de kantine. Wat kan en wel en wat kan écht niet. In de nieuwe krant aandacht voor de etiquette op de hogeschool.

Goed met anderen kunnen omgaan is ook tijdens een stage erg van belang. Het samenwerken met mensen uit andere landen en culturen vergt soms wat meer moeite, maar is ook heel leerzaam. ‘We kregen weinig begeleiding, maar werden erg inventief in het werken met de middelen die we hadden’, Marjoleine Kintsen, derdejaarsstudent Fysiotherapie in Breda, vertelt over haar tijd in Oeganda. Haar medestudent Maike van Sprang deed werkervaring op in Finland. Punt sprak met de dames over deze bijzondere stages.

Dromen van de Olympische spelen

‘Op het moment dat ik in het water duik, ben ik helemaal ontspannen’, Steven Nonnekes is naast student Civiele Techniek in Den Bosch een getalenteerde zwemmer. Hij traint wel twintig uur in de week en droomt stiekem al van de Olympische Spelen.

Eric Visser en Annemie Jans waren in hun jeugd net als Steven erg bevlogen. De oud-studenten Sociale Studies in Breda waren lid van een linkse politieke beweging. Tegenwoordig runnen ze met succes uitgeverij De Geus in Breda. Hun verhaal staat in Punt 03.

Dit en meer over de start van het schooljaar, een revival van de ‘King of Pop’, een wiki site voor het onderwijs en waarom Tilburg leuker is dan Den Bosch, lees je in Punt 03 die vanaf vandaag in de bakken ligt. [JM]