Bedrijf studentondernemer genomineerd voor startersprijs

Een jaar geleden studeerde Mahmoud af aan de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu (ATGM) in Breda. Nu is hij studentbegeleider bij dezelfde academie en druk bezig met zijn eigen onderneming, waar inmiddels tien Avansstudenten bij betrokken zijn. Zij volgen binnen AM Coatings hun minor of zijn bezig met een afstudeerproject in opdracht van Mahmoud.

Mahmoud ontwikkelt een coating die dodelijk is voor onder andere ziekenhuisbacteriën. De beschermlaag kan toegebracht worden in operatiekamers en ziekenzalen, maar ook op mobiele telefoons en laptops.

Op 1 november moet de oud-student zijn ondernemingsplan toelichten aan een jury bestaande uit mensen uit het bedrijfsleven en een adviseur van de Kamer van Koophandel. Zij beoordelen de haalbaarheid en de volledigheid van het ondernemingsplan. De winnaar van de prijs gaat met duizend euro naar huis.  AM Coatings is genomineerd met twee andere ondernemingen.

‘Ik heb alle vertrouwen in een goede afloop’, zegt Mahmoud. Zijn ondernemingsplan is nog niet helemaal af, maar ook met wat er nu ligt denkt hij een goed verhaal te kunnen doen. ‘We hebben een mooi product en een adviseur gaat mijn ondernemingsplan nog eens goed doorkijken.’

Starterslift begeleidt studenten en medewerkers van Avans die een eigen onderneming willen beginnen. Ze zijn te vinden in The Basement aan de Lovensdijkstraat 61, naast de ATGM-hal. [AR]