Bosschenaren welkom

In de medezeggenschapsraad kunnen studenten meepraten en beslissen over belangrijke zaken als het Onderwijs en Examen Reglement (OER) en het jaarrooster. Maar ook nieuwe initiatieven binnen de opleiding en plannen van de directie komen aan bod.

‘De raad bestaat uit vier medewerkers en vier studentleden’, meldt Van Lent die vice-voorzitter is. Omdat twee studentleden er mee gaan stoppen is de raad op zoek naar vervangers.

Veel tijd ben je daar niet mee kwijt, de raad komt vijf keer per jaar bijeen. ‘En studenten ontvangen een vergoeding’, voegt Van Lent toe.

Studenten die geïnteresseerd zijn, kunnen voor 8 oktober een mailtje sturen naar medezeggenschapsraad@fontys.nl. Vertel daarin waarom de studenten op jou moeten stemmen en wat jij denkt te kunnen bijdragen.

‘Op dit moment zitten er alleen Tilburgse studenten in de raad. Bossche studenten zijn ook zeer welkom. Dat is toch een ander gebouw waar weer andere dingen spelen. De vergaderingen van de raad vinden om en om plaats op beide locaties’, zegt Van Lent. [AR]