Discussie over facebook, portfolio en kwaliteitszorg

Op dinsdag 7 oktober vindt de bijeenkomst over social software plaats in Breda. Het gaat om een ‘best practices lunch’. Deelnemers krijgen er uitleg over de ervaringen met Facebook van Johan Pape van The International Office en Brian Godor van het Leer- en Innovatiecentrum.

Twee dagen later staan er twee bijeenkomsten gelijktijdig in Breda en Den Bosch gepland, van 15.00 tot 18.00 uur. In Breda kan gediscussieerd worden over de waarde van het portfolio als ‘assessmentmethodiek’ . Lector Gerard Straetmans, deskundige op het gebied van toetsen en werkzaam bij Cito en Saxion Hogeschool, geeft een voorzetje met de stelling: ‘Het portfolio biedt schijnvaliditeit’. In Den Bosch gaat het die dag over kwaliteit in het onderwijs.

Inschrijven voor de verschillende bijeenkomsten kan via de portal van Avans (zie banner op voorpagina).

SpotLICht is een initiatief van het Leer- en Informatiecentrum (LIC). Onder deze noemer vinden dit schooljaar verschillende bijeenkomsten plaats die over onderwijsvernieuwing gaan. Uitdrukkelijk met de bedoeling dat docenten en medewerkers meepraten en discussiëren over innovaties in het onderwijs. De bijeenkomsten worden op alle drie de Avanslocaties in Breda, Tilburg en Den Bosch gehouden. Punt volgt SpotLICht in de rubriek ‘onderwijsinnovatie’ in het domein ‘medewerker’ van deze site. [PM]