Genomineerden voor Award Onderwijsvernieuwing 2008 bekend

De drie onderwijsinstellingen zijn genomineerd, omdat ze het afgelopen jaar innovatieve en opmerkelijke onderwijsvernieuwingen hebben doorgevoerd.

Hogeschool Zuyd is genomineerd vanwege het in alle facetten doorvoeren van het concept Vraaggestuurd Competentiegericht Maatwerk én het creëren van uitdagend onderwijs bij de opleiding Commercieel Management.

Hogeschool van de Kunsten in Utrecht komt in aanmerking voor de prijs door een onderzoek op vmbo scholen naar de didactiek van empowerment voor de kunstvakken. Het doel daarvan is om de vmbo leerling te verleiden om zelf kunst te maken en dit ook te waarderen als kunst.

De Academische Lerarenopleiding Primair Onderwijs staat centraal bij de Universiteit Utrecht. Deze academische opleiding voor docenten in het basisonderwijs is uniek in Nederland.

De drie onderwijsinstellingen presenteren hun onderwijsvernieuwing tijdens het NOC op 19 november, waarna de congresbezoekers de winnaar kiezen. Meer informatie is te vinden op www.nationaalonderwijscongres.nl. [MK]