Kennis maken met je toekomstige werkgever

Op vrijdag 14 en zaterdag 15 november vindt in de Amsterdamse RAI de eerste editie van de Nederlandse Carrièredagen plaats. De beurs is bedoeld voor mbo-, hbo- en wo-studenten met een juridische, technische, exacte, economische of informatica opleiding. Zij hebben na inschrijving op de site van organisator JobNet , een carrièresite voor hoger opgeleiden, gratis toegang tot het evenement.

Bedrijven uit de verschillende branches presenteren zich, zodat studenten kennis kunnen maken met een aantal topwerkgevers uit hun werkveld, zoals ABN Amro, IBM en KPN. Ook zijn er debatrondes en geeft Olympisch zwemkampioen Maarten van der Weijden tips over het opzetten van een carrière.

Daarnaast zijn er meer dan veertig workshops die ingaan op het opbouwen van een succesvolle carrière of meer vakinhoudelijke informatie geven. Zo is er uitleg over het maken van een goede eerste indruk en richt een andere workshop zich op het hoe en waarom van netwerken.

Al vóór 14 november is er de mogelijkheid om een virtuele tour langs de verschillende stands te maken. Op deze manier kunnen geïnteresseerden een eerste contact met een mogelijke toekomstige werkgever leggen en zelfs al een CV achterlaten. [JM]