Klerkenopleiding bij Juridische Hogeschool

Op dit moment wordt de klerkenopleiding verzorgd door de Stichting Opleiding Medewerkers in het Notariaat (SOMN). Deze voert gesprekken om de huidige opleiding onder te brengen bij de Juridische Hogeschool in Den Bosch.

Er zijn meerdere redenen om de vierjarige opleiding over te dragen aan de Juridische Hogeschool. Ten eerste heeft de deeeltijdstudie nu geen hbo-erkenning, daarnaast wordt de opleiding gegeven op onaantrekkelijke tijdstippen namelijk zaterdag en woensdagavond.

Door samen te werken met de Juridische Hogeschool wil het SOMN ervoor zorgen dat de opleiding volwaardig hoger beroepsonderwijs is, die bovendien op één dag in de week gegeven wordt. De verwachting is dat daardoor de opleiding veel aantrekkelijker wordt. [AR]