Maarten van Rossem in Breda

Afgelopen nacht was het debat van de ‘running mates’ Joe Biden en Sarah Palin. Daar kwam geen duidelijke winnaar uit volgens veel critici. Wie uiteindelijk president en vicepresident wordt, is voor de Verenigde Staten en de rest van de wereld van groot belang. Ook voor Avansstudenten . In Nederland is er vrijwel niemand die daar meer over kan vertellen dan Amerika-deskundige, schrijver en hoogleraar Geschiedenis aan de Universiteit Utrecht, Maarten van Rossem.

In zijn lezing ‘Amerikaanse Verkiezingen: Obama of McCain?’ neemt Van Rossem met de nodige humor en een dosis relativeringsvermogen de kandidaten en het verkiezingscircus onder de loep. Speciale aandacht daarbij is er voor de buitenland politiek van beide kandidaten en wat dat betekent voor hun toekomstige rol als wereldleider.

Voor meer informatie en het bestellen van kaarten kun je terecht op uitpuntbreda.nl of bij boekhandel van Kemenade & Hollaers aan de Ginnekenweg in Breda. De lezing begint om 20.00 in de Waalse Kerk in Breda. De organisatie is in handen van de Amsterdamse Stichting Triple Eye, die debatavonden, exposities en lezingen naar Noord-Brabant haalt om het culturele leven een impuls te geven. [JM]