Medewerkers maken nieuw spandoek

Tijdens de opening van het schooljaar kregen veertien groepen met Avansdocenten de opdracht om een ontwerp te maken voor een dergelijk spandoek. Het idee moest studenten en medewerkers aanzetten tot nadenken over de normen en waarden bij Avans. Cees van Dongen, projectleider van de werkgroep normen en waarden, heeft drie ontwerpen uitgekozen die worden gerealiseerd.

‘De spandoeken moeten op een positieve manier mensen prikkelen’, benoemt Van Dongen een criterium. ‘Sommige ideeën hadden geen relatie met normen en waarden, andere hadden geen eenduidige afbeelding. Daar was een hele toelichting bij nodig en het spandoek moet simpel zijn.’ De winnende ontwerpen spreken volgens hem zowel studenten als medewerkers aan.

Op de drie ontwerpen die er het meest uitsprongen, staan een smiley, een zonnebloem en een vingerafdruk. De groepen die hun ontwerp herkennen, kunnen contact opnemen met Cees van Dongen. Hij zal samen met de ontwerpers rond de tafel gaan voor de uitwerking van het idee. [EvG]