Oh, ja daar!

Derdejaarsstudenten Fysiotherapie hebben voor de zomervakantie een tweedaagse cursus gevolgd in het geven van stoelmassages. Deze maand kunnen Avansmedewerkers daarvan mee profiteren, Avans Vitaal biedt iedereen de gratis stoelmassage aan. De studenten moesten na de cursus een contract tekenen dat ze elk jaar minimaal tien mensen behandelen. Dat lukt via Avans Vitaal prima, de komende weken zitten de studenten al vol met afspraken.

‘We hebben veel verschillende technieken geleerd. Elke client krijgt eigenlijk een andere behandeling’, vertelt student Melody van Tellingen. ‘De mensen kunnen zelf aangeven of ze op het moment klachten hebben. Daar kunnen wij de massage op aanpassen.’ Het is echter niet de bedoeling dat medewerkers van Avans met klachten naar de studenten komen. ‘De stoelmassage is echt bedoeld als ontspanning.’ Kleding kun je aanhouden, daar is de massage op aangepast.

Meer informatie over wanneer de studenten masseren is te vinden op www.avansvitaal.nl. [MK]