Opening ABC Factory

Op de eerste verdieping van de kunstacademie in Den Bosch is de werkruimte van de ABC-studenten gevestigd. Het is het middelpunt van de opleiding met de modernste mediaondersteuning om creativiteit en innovatie te stimuleren. Studenten, docenten en het werkveld werken op deze plek samen aan projecten.

De studie aan de Bossche Academie voor Marketing leidt studenten op tot creatieve ondernemers, die trends en ontwikkelingen kunnen vertalen naar nieuwe producten en diensten. Een voorbeeld is een sensor in een etalage, die oppikt waar een passant naar kijkt en vervolgens teksten in de etalage laat verschijnen die specifiek daarop inspelen.

Bedrijven en collega’s die nieuwsgierig zijn geworden, kunnen bij de opening een kijkje komen nemen in de ABC Factory. De ruimte wordt officieel geopend door Frans van Kalmthout, lid van de Raad van Bestuur. Het verleden, heden en de toekomst van het vakgebied worden uitgelicht, waarbij ook de studenten hun eerste bevindingen presenteren. Avans heeft een aanvraag bij het Ministerie van Onderwijs lopen om ABC vanaf komend schooljaar een volwaardige opleiding te mogen noemen.

De opening is op vrijdag 7 november om 15.00 uur op de eerste verdieping van de kunstacademie in Den Bosch. [EvG]