Ouders terug in de schoolbanken

Eerst volgen de ouders drie ingekorte lessen over management, economie en recht. Daarna hebben ze even pauze om bij te komen, waarna ze in groepjes worden ingedeeld. Onder leiding van tweedejaars MER-studenten werken ze in Xplora aan een casus. De studenten nemen hun ervaringen van het leiding geven en uitleggen op deze avond mee in hun individuele leerlijn. Docenten zijn er ook, die houden ‘spreekuren’ voor als de ouders het even niet meer weten. Tenslotte moeten de ouders hun bevindingen voor de klas presenteren.

‘We willen hen inzicht bieden in wat er gebeurt op Avans’, zegt docent Linda Wijker. ‘Ze krijgen mee dat hun kinderen soms weinig les hebben, maar dat wil niet zeggen dat ze niet bezig zijn.’ De animo voor de avond groeit, hadden zich twee jaar terug nog 28 ouders aangemeld, dit keer zijn dat er 36. ‘We willen naar buiten brengen wat we doen. In de Keuzegids en Elsevier staan we in de top drie van Nederland. Daar zijn we blij om en dat willen we uitdragen.’ De avond is van 17.30 tot 22.00 uur. [EvG]