Sporten tussen de colleges door

‘Van universiteitsstudenten horen we altijd dat we eigenlijk te ver weg zitten. “Jullie zitten naast Avans”, zeggen ze dan. Ik snap daarom niet dat maar 100 Avansstudenten een sportkaart van ons hebben’, zegt Inge Schepers van het Sportcentrum.

Om de prijs hoeven studenten het niet te laten. Voor 83 euro kun je een collegejaar onbeperkt gebruik maken van de sportfaciliteiten aan de overkant van de hogeschool.

Er is ook genoeg te doen van basketbal en voetbal naar dance en aerobics. ‘We hebben ook een krachthonk en twee cardioruimtes’, zegt Schepers. ‘Studenten met een sportkaart kunnen ook overdag gebruik maken van de twee grote sportzalen. Bijvoorbeeld om even met studiegenoten te basketballen of te voetballen.’

Schepers begrijpt dat veel hbo-studenten thuis wonen en daarom eerder bij hun oude sportclub blijven. ‘Maar je kunt ook beide. Gewoon thuis sporten en in Tilburg in de tussenuren even wat gaan doen.’

Overigens kunnen niet alleen studenten terecht bij het Sportcentrum. Ook medewerkers kunnen voor 96 euro per collegejaar komen sporten. ‘Dat geld kun je volgens mij weer terug krijgen via Avansvitaal’, zegt Schepers.

Kijk op www.uvt.nl/sportcentrum voor meer informatie. [AR]