Steeds minder kamers aangeboden in Tilburg

Volgens de website kamernet.nl daalt het aanbod van studentenkamers in Tilburg sinds juni van dit jaar. Zo is het aantal nieuw aangeboden kamers aan het begin van dit studiejaar gedaald tot 338, een daling van 1 procent.

Gevolg hiervan is dat het voor kamerzoekenden steeds lastiger wordt om een kamer te vinden in de stad. Bovendien is de huurprijs met 4,6 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar. De gemiddelde huurprijs is nu 274 euro. Dit is overigens 75 euro onder het landelijke gemiddelde van 349 euro.

Uit het onderzoek blijkt bovendien dat studenten voor een kamer in de binnenstad met alle door hen gewenste faciliteiten, zoals eigen toilet, doucheruimte en internetverbinding, maximaal 476 euro overhebben.

Het hele onderzoek is hier te vinden. [AR]