Wel overnachtingen, geen kamp bij intro

De Informaticastudenten bleven in en rond de hogeschool in Den Bosch en leerden zo elkaar en de omgeving kennen. De nieuwe studenten van de engineeringopleidingen gingen op kamp. De twee groepen mochten allebei zeggen wat ze daarvan vonden: de studenten die niet op kamp zijn geweest, bleken iets positiever over hun introductie bij Avans. De introductie met kamp kreeg een rapportcijfer 7,47 en die zonder kamp scoorde een 8,07.

Waar 71 procent van de engineeringstudenten meeging op kamp, was bij de ICT-opleidingen 81 procent bij de introductie aanwezig. Van de groep die op kamp is geweest, bleek 78 procent vóór een intro-kamp. Bij de ICT-studenten zag slechts 48 procent een kamp zitten. Al enkele jaren kent engineering wel een intro-kamp en ICT niet.

‘Ik kan me voorstellen dat onze directeur eenduidigheid wil tussen de introducties van de opleidingen’, zegt Informaticadocent Ger Saris. ‘De discussie voor wel of geen introkamp laait in het voorjaar wel weer op, als we opnieuw met de organisatie beginnen. Uit deze cijfers kunnen we niet echt een conclusie trekken.’

Bij de vraag of studenten bij de introductie in en rond Den Bosch zouden willen overnachten was een kwart van alle studenten tegen, maar de helft van de studenten vóór. Saris: ‘We willen het zoveel mogelijk studenten naar hun zin maken, dus misschien moeten we toch naar een overnachtingsplek rond de hogeschool gaan zoeken volgend jaar. Al is dat waarschijnlijk niet zo gemakkelijk voor een groep van honderd dronken studenten.’ [EvG]