Amerika: land van mogelijkheden

Dat Nederland soms ook een land is waar dromen waarheid worden, blijkt uit het interview met Sultan Günal. De oud-student Cultureel Maatschappelijke Vorming begon op haar vijftiende als productiewerker en is nu wethouder van het Brabantse Uden.

Avansstudenten vertellen in de rondvraag over hun ochtendritueel. Komen ze makkelijk uit bed of laten ze de wekker nog drie keer snoezen? Voor Jolanda van den Ing is het ‘smorgens een makkie om op te staan. ‘Ik werk in de zorg en dan is dat wel zo makkelijk’, vindt de student Verpleegkunde. Lisa Bensel heeft er meer moeite mee. ‘Mijn bed is altijd zo lekker warm’, zegt de student van de kunstacademie.

Verder in Punt 04 een artikel over het EVC-centrum van Avans. Mensen werken op hbo-niveau, maar hebben het juiste diploma niet op zak. Via het centrum kunnen deze mensen hun competenties erkend krijgen en een verkorte opleiding op maat volgen.

Drie tweedejaars studenten Bouwkunde werken mee aan de bouw van het nieuwe Jeroen Bosch ziekenhuis in Den Bosch. In Punt vertellen ze over hun project. ‘Veel van onze medestudenten zijn betrokken bij de bouw van gewone woonhuizen’, vertelt Sam van der Hooft. ‘Wij zitten bij dit 120 duizend vierkante meter grote en veelzijdige project.’ Het nieuwe ziekenhuis gaat de drie bestaande ziekenhuizen in Den Bosch vervangen.

Ook in de nieuwe krant meer aandacht voor de goede resultaten van Avans in de studentenenquête van tijdschrift Elsevier. Den Bosch stond wederom op nummer één. In de Nationale Studenten Enquête scoorde de school een tweede plaats. Tilburg doet het volgens de tweede enquête minder. Het gebouw is mooi, maar er zijn te weinig werkplekken vinden de studenten in Tilburg.

Punt 04 ligt vanaf vandaag in de uitdeelbakken. [MK]