Avans zorgt voor snelle verbinding All American Election Night

Inmiddels hebben achthonderd mensen zich ingeschreven voor de verkiezingsnacht, die gehouden wordt bij De Nassau. De nacht wordt door de school in samenwerking met BN/De Stem gehouden.

Avans draagt haar steentje bij door te zorgen voor een snelle internetverbinding. Vierdejaars Technische Informatica David Speijer en Kai Noppen hebben hiervoor geregeld dat er twee kabels van de hogeschool naar De Nassau lopen. De twee scholen zijn buren.

Aan beide zijden van de kabels staat netwerkapparatuur, zodat De Nassau gebruik kan maken van de snelle verbindingen van Avans en vanavond en vannacht via internet de tv-programma’s kan volgen. De twee studenten gaan ook tijdens de happening assisteren bij het gebruik van de computers en andere apparatuur.

Tussen 20.00 uur vanavond en 6.00 uur morgenvroeg kunnen liefhebbers live de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten bij De Nassau volgen. Dat gaat gepaard met lezingen, discussie en entertainment. Zo gaat hoogleraar Economie Lans Bovenberg de vraag beantwoorden of de Verenigde Staten de schuld zijn van de huidige financiële crisis. Er is en liveverbinding met Chicago waar Amerika-deskundige Willem Post de toeschouwers op de hoogte houdt van verkiezingsontwikkelingen.

De gastheer zorgt voor ‘American Food’ en ‘Beverages’. Wie de All American Election Night wil bijwonen, kan zich aanmelden via de button op www.bndestem.nl. De toegang is gratis. [PM]