‘Het is de bedoeling dat docenten en medewerkers kennis kunnen maken met nieuwe boeken. Ik denk dat we daarvoor een goede locatie hebben gekozen, want niemand kan om de tafels van de uitgevers heen’, vertelt Els Holman, medewerker van Xplora.
De uitgevers
Ook de uitgeverijen zelf zijn tevreden. ‘Het had drukker gemogen. Het verschilt erg per vakgebied, hoeveel docenten hier op af komen. De mensen van de academie voor Sociale Studies zijn duidelijk meer vernieuwingsgezind dan hun wat conservatievere economie collega’s. Maar er is wel veel interesse in aan aantal methodes voor nieuwe vakgebieden, zoals entertainmentmarketing’, zegt een vertegenwoordiger van de Bussumse uitgeverij Coutinho.
‘Voor een eerste oriëntatie is het heel handig om daadwerkelijk de boeken door te kunnen bladeren. Veel docenten zoeken tegenwoordig via internet naar geschikte methodes, maar hier zijn de boeken echt tastbaar’, geeft de man van HB Uitgevers aan. ‘Het is ook mooi dat de geïnteresseerden alle methodes hier naast elkaar kunnen zien. Als ze via internet zoeken komt men vaak niet verder dan de eerste paar hits in Google.’ [JM]
Punt. Of had jij nog wat?