D66 Tilburg nu al blij met Avans Sporthogeschool

Als Fontys de sportopleiding definitief naar Eindhoven verplaatst, is D66 in Tilburg er verheugd over dat Avans de school wil voortzetten. ‘Avans Hogeschool is een belangrijk partner in onderwijsstad Tilburg. Dat ze nu aangeven erover te willen denken het gat van Fontys te dichten, is te prijzen. Wij zullen er bij het Tilburgs college van Burgemeester en Wethouders op aandringen dit signaal uiterst serieus te nemen’, aldus van Gool.

De Avansstudent vindt het belangrijk dat er een sporthogeschool behouden blijft in de Tilburgse regio. Eerder werd door de Tilburgse politiek zeer teleurgesteld gereageerd op de voornemens van Fontys om de sporthogeschool naar Eindhoven te verplaatsen. ‘Een kleine ramp’, noemde Van Gool dat zelfs. [EvG]