Leren solliciteren van Dolf Jansen

De Nederlandse Spoorwegen hopen op deze manier de studenten niet alleen aan een baan te helpen, maar ook te behouden voor het openbaar vervoer. In de trein krijgen starters op de arbeidsmarkt onder andere advies over beroepskeuzes. Ze leren sollicitatiebrieven te schrijven, krijgen een cv-check en kledingadvies.

Cabaretier Dolf Jansen zit in de trein om studenten te leren hoe ze een goede en waarschijnlijk ook opvallende sollicitatiebrief kunnen opstellen. Schrijvers Pieter Jouke, Victor Mastboom en Michiel Peereboom rijden mee met de sollicitatietrein om met studenten te oefenen op gesprekstechnieken.

De trein is vanochtend vanuit Amsterdam vertrokken en rijdt nog de hele dag rond. Hij passeert onder andere Leiden, Delft en Utrecht om weer te eindigen op Amsterdam CS. [EvG]