Marketing voor beginners

‘Hoe verkoop je als architect je ontwerp of als werktuigbouwkundige je nieuwe machine? Voor alle studenten die met deze vragen zitten is de minor bedoeld’, zegt Athalia Haxelmans, docent bij de Academie voor Marketing en Business Management in Breda en coördinator van de minor.

De minor bestaat uit twee hoofdonderdelen namelijk een basisintroductie op marketing en een project waarin groepen studenten een fictief product gaan vermarkten. ‘Dan leren ze de diverse marketingtools daadwerkelijk toe te passen’, zegt Haxelmans.

‘Daar zit nog een persoonlijke leerlijn onder’, vertelt de docent. ‘Daarin leer je meer over hoe je jezelf kunt presenteren en komt de marketing in eigen beroepscontext aanbod.’

Studenten die geïnteresseerd zijn in de minor kunnen zich via deze link aanmelden. [AR]