Nazorg en risicoreductie op Avanscongres

De vijf lezingen gaan over risico’s in de bedrijfsvoering en de nazorg bij rampen. Zo is er onder andere een lezing van Sequoia over risicoreductie en van docent Kees Roelofs over het belang van bedrijfshulpverlening en die op elk bedrijf specifiek te richten. Aan het eind van de middag volgt een paneldiscussie. Ook staan er stands van verschillende bedrijven. Op dit moment hebben 45 externe bedrijven zich aangemeld.

Database met contacten

Tweedejaarsstudenten Integrale Veiligheid Kris Bentvelzen en Renée von Berg hebben het congres georganiseerd. Zij hebben een database gemaakt met alle contacten van de opleiding. Het netwerken was voor hen een nuttige bijkomstigheid bij het organiseren van het congres. ‘Avans kan door het congres nieuwe contacten opdoen en de oude in stand houden. En studenten kunnen contacten leggen met de bedrijven’, vertellen ze.

Zelf deden ze mee aan de organisatie om wat breder met hun studie bezig zijn. Bentvelzen: ‘Zo leer je de onderwijsinstelling en de bedrijven wat beter kennen. Dit congres is om het jaar op de overheid gericht en op het bedrijfsleven. Dit keer zijn de bedrijven aan de beurt. Het is heel nuttig om daar veel contacten op te doen en wij leren ze nu ook te onderhouden.’

Het Veiligheidscongres is op donderdag 27 november vanaf 13.00 uur in C006 in Den Bosch. [EvG]