Avans Top 100 en Maxima

Er is natuurlijk veel aandacht voor Maxima. Onze beeldige prinses wandelt vandaag anderhalf uur door het vernieuwde hoofdgebouw in Breda vanwege de officiële opening.

De opvallende architectuur van dit gebouw komt vervolgens ook aan bod. De twee hoofdarchitecten ontleden hun hersenspinsels achter de renovatie en nieuwbouw aan de Hogeschoollaan. Verder is er aandacht voor de veiligheid in Nederlandse steden. Avansstudenten gaan ‘blauw op straat’ begeleiden in het vraagstuk rond hanggroepjongeren.

Daarnaast hebben we aandacht voor onze goede daad van dit jaar. In de nieuwste Punt prijkt dankzij al jullie inzendingen de Avans Top 100. Drie nummers uit deze hitlijst vragen we met behulp van een zak geld aan bij 3FM’s Serious Request.

Bovendien een luchtig lifestyle onderwerp over het inrichten van je studentenkamer. We geven tips en trucs om die nietige acht vierkante meter alsnog fatsoenlijk te kunnen gebruiken.

Hollandse huiselijkheid

Punt 05 staat met acht Engelstalige pagina’s echter vooral in het teken van de internationale studenten van Avans. Onder het thema ‘Home Sweet Home’ hangen we aan de lippen van een Iraanse vluchteling die in Nederland een bedrijf op poten probeert te zetten, spijkeren we onze buitenlandse studenten met een alfabet bij op het gebied van Hollandse huiselijkheid en praten internationale docenten over de verschillen op onderwijsgebied.

Dit is tevens de laatste Punt waarin oud-student en columnist Pauline van Lintel haar fluwelen pen laat zwieren. Voordat ze zich gaat richten op haar carrière als stewardess verblijdt ze ons nog eenmaal met haar creatieve Ctr-Alt-Del-column. [CT]