Fontys schrapt 200 banen

Dat heeft de hogeschool aan de medewerkers laten weten. In gesprek met het Brabants Dagblad vertelt Fontys-voorzitter Marcel Wintels dat 140 van de 3300 voltijdbanen gaan verdwijnen: ruim vier procent.

Minder studenten

Wintels, die ruim een half jaar geleden is aangetreden, moet de klap opvangen van een teruglopend aantal studenten. Tegelijkertijd wil Fontys de onderwijskwaliteit verbeteren: de hogeschool schroeft het aantal lesuren op en wil investeren in nieuwe gebouwen in Eindhoven en Tilburg. Lectoraten en trajecten voor promovendi krijgen voorlopig geen voorrang.

In het Brabants Dagblad zei Wintels dat de hogeschool ‘de opgaande lijn’ weer te pakken heeft. Hij was gisteren niet voor nader commentaar bereikbaar. [BB/HOP]